dilluns, de setembre 17, 2007


Aquest recull, no és més que un recorregut per la Festa Major de Santa Rosalia 2007 a Torredembarra. Algú ha comentat que, era l’any dels naixement i dels aniversaris, i de fet ha estat així; neix un nou ball popular, el patatuf, per a nens/as de entre 4 i 6 anys,; commemorem el 40è aniversari de l’adquisició dels actuals nans; els diables exposen fotografies de 20 anys de foc i presenten els nous vestits dels àngels; i l’agrupació de balls populars els nous vestits del ball de cavallet; Es manté també la tradicional entrega de dots que va deixar escrit al seu testament Antoni Roig, la presentació d’un llibre i un conte, exposició d’olis,tots els actes promoguts per la biblioteca,els castells,la ballada de sardanes, i no sé si em deixo alguna cosa!, tots motius suficients per afirmar que la nostra festa més tradicional i cultural, es manté i no tants sols això, si no que te llarga vida.
La part més lúdico-festiva, assegurada donat que estava pensada per tot tipus de públic, des de el teatre al carrer, fins la diversitat de concerts, passant per les cercaviles, els sopars de les entitats, les classes de salsa, espectacles infantils, la recuperació d’antics jocs com la ballada de la baldufa i la tirada de bitlles.
La part esportiva també en forma part amb la prova ciclista Vila Torredembarra, la botifarra, el domino, l’open de billar.
I la part més religiosa,amb l’ofrena floral a la nostra patrona Santa Rosalia, tot i que no és una festa tant votiva com la festa petita del juliol.
La meva valoració personal, és del tot positiva he passat moments personalment molt plens, persones que se m’han acostat per dir-me que tot estava bé i que estaven contents, gent jove a qui la programació de concerts els hi semblava molt complerta i que esperaven amb ganes aquell o l’altre grup, les associacions culturals compromeses del tot en cada acte, i etc...
Per altre banda he rebut queixes, algun veí que altre m’informava del seu malestar per l’acumulació d’actes a la plaça del castell, debat que haurem de tenir en els propers mesos. Algun acte vandàlic, i que puc assegurar que eren produïts per persones de fora de la nostra vila.
El que no voldria deixar-me , és l’agraïment cap persones com, Maria Viladomat pel seu bon tracte cap a mi, convidant-me al seu balcó per veure els castell, per aquella coca-cola i la teva amabilitat.
A Rosalia, et demano pacienciència i que puguem trobar una solució bona per a tots.
A les persones que han treballat per fer realitat aquesta festa major, personal de cultura, la comissió de festa major, les persones que formen les entitats i al poble de Torredembarra per participar activament d’aquesta festa major.

20 comentaris:

Anònim ha dit...

És una valoració superficial, t'agrairia que aprofundissis en certs temes,com el dels concerts a la Plaça del Castell.Si l'Ajuntament continua cedint a les queixes de certs veins la festa major perdrà un dels trets identificatius i pel qual molta gent ve de fora per disfrutar de la nostra major, els concerts a la seva Plaça per excel·lència, la Plaça del Castell. Aquest any ja heu cedit prou, certs concerts s'haurien d'haver mantingut a la Plaça, i al no fer-ho han perdut el seu encant i han quedat fora de lloc.

rafael ha dit...

Nuestra fiesta mayor me parecio bien, yo le daria un notable de nota, siempre puede estar mejor, aunque bien es cierto que toda no pude verla, pero lo que si quiero es comentar algo que para mi es muy importante; He dudado en escribir un articulo en mi blog sobre este tema, pero al final he pensado no hacerlo y por lo tanto, como veo que nuestra regidora toca el tema, yo dare mi opinion, sobre algo que no quiero que pase desapercibido.
Todo es mejorable, si aplicamos buenas dosis de imaginacion, cualquier acto, cualquier actuacion, si en lugar de traer este cantante de segunda fila, tenia que haber venido este otro.. con dinero se puede mejorar todo, pero hay lo que hay y no se puede tirar la casa por la ventana.
Lo que es insuperable son las ganas , la ilusion, querer que todo salga perfecto, de un lado para otro, saludado a todo el mundo y entregandose al cien por cien de sus posibilidades actuales.
Mejor imposible, nuestra regidora
" PELONA" con su nuevo look, nos dio una autentica leccion de entrega y calidad humana, guapisima con pelo y sin el, me dejo perplejo y preocupado por tanto esfuerzo.
No le regalo ningun elogio, no he estado de acuerdo en muchas cuestiones, sabiendo que muchas veces no depende de ella, le he dado leña al mono, pero nunca lo he hecho a su persona, en cualquier caso me quito el sombrero y con un chapo la felicito, quedandome la amargura de no haber sido justo con ella, despues de haber visto lo vivido en nuestra fiesta mayor. besitos y hasta siempre

Anònim ha dit...

Fantasma, no t'oblidis de l'anterior regidor de cultura, el Ciuró. Al cap i a la fi el programa de la festa major va quedar pràcticament tancat abans que el deixés el càrrec.Tot i que no es deixi veure tant com la Susanna,també ha sigut peça clau de l'èxit d'aquesta festa major.
Això sí, que de veritat s'ha entregat han sigut las noies del patronat de cultura, elles sí que estaven a tot arreu.

rafael ha dit...

Querido anonimo, me da igual el dato que aportas, eso no resta para nada su labor, su sencillez,su naturalidad, la manera de vestir, en plan comodo, de un lado para otro, multiplicandose, atenta con todo el mundo, pendiente de todo. Esta forma de ser y de actuar, hacen, que personas del partido como ella, obtengan mas votos que primeras espadas.. estos cuando pasan, ni te saludan.
Yo soy amante de las personas llanas, sencillas, para ti el Ciuró, para mi.. la Susanna. besitos

Anònim ha dit...

COMPARTEIXO LA TEVA OPINIO,FANTASMA.

A SUSANNA......., MOLT BE.

SALUT!

Anònim ha dit...

Ja sé que les Eleccions Generals queden molt lluny encara, i que poden passar moltes coses, però la notícia que m’ha transmès un confident “assabentat” és interessant.
Lluís Suñé ha progressat molt en el món de la política de la mà de l’ABG. Actualment, té un càrrec a Barcelona, segons em diu l’amic confident, molt ben remunerat. No obstant, segons em comenta, ara estaria a punt de fer el salt definitiu en la seva carrera. I és que el nom de Lluís Suñé es perfila com el cap de llista d’ICV a la província de Tarragona en les pròximes eleccions generals.
Si bé és cert que actualment ICV no va treure representació en la demarcació de Tarragona no sembla que la fita sigui tant difícil d’aconseguir.
Comenta que encara que Suñé surti elegit continuarà de regidor a la Torre.
O sigui que podríem veure un torrenc a les corts! Si hi va, ja té el meu vot!


Publicat per Confident en 1:43 9 comentaris

Anònim ha dit...

Sra. Sunana, me podría dar respuesta a este tema:

Sería Vd. tan amable de informarme que es lo que pasa con el Bar de la UDT, pues estamos a 23 de Septiembre y todavía está cerrado.

El Sr. al cual se le adjudicó este servicio por el artículo 25 no tiene ningún tipo de obligación????.

Entiendo que tiene que ser un servicio al público siempre que haya actividad en la UDT, y este tipo de servicio no lo está dando.

Por desgracia en este pueblo todo lo que se adjudica a dedo funciona de cualquier manera.

Gracias,

Anònim ha dit...

Estimada senyora Navarro,
Referent als actes de la Festa Major i al·ludint al seu triunfalisme, com pot oblidar vostè la deficient participació a la Volta Ciclista del dia 1 (com a màxim 15 participants). Valia la pena muntar tant de sarau per només quinze persones ? Amb tots els respectes, com a torrenc que sóc vaig sentir vergonya aliena per l'organització a la qual la seva regidoria d'Esports li va donar suport. Aprengui la llicó per a futures ocasions, si us plau, la Torre no s'ho mereix.

Herois ha dit...

He renovat el blog!

Sigueu Herois!http://gransherois.blogspot.com/

Anònim ha dit...

RECORDS DESDE LONDON.

I FINS DIJOUS!!!!

Anònim ha dit...

Querida Susana.
Lo unico a criticar, es el nivel de los conciertos, yo creo que para una persona q aprecia la musica de calidad, hotel cochambre, moncho y demas no merece una valoracion tan positiva.
Yo creo en la musica con contenido, que tenga mensaje, y ese por ejemplo no es el caso de Hotel Cochambre?????? Me gustaria que para la proxima vez, se haga una consulta a la gente del pueblo(q en realidad somos los que pagamos estos "artistas"). No sabes como me dolió pagar el IBI este año, no lo sabes, sabiendo que parte, pequeña, pero parte de ese dinero, iba a pagar a estos "artistas". Por favor, SAVE THE MUSIC............
Gracias
PD: Espero que el año que viene se me caigan las lagrimas en el concierto, pero por el mensaje de las canciones y no por la verguenza ajena de escuchar a estos "artistas" que se que lo hacen con todo su amor, pero mejor que se dediquen a las 8 horas.

susanna navarro ha dit...

Respuestas: El cierre del bar de la zona deportiva, se produjo por la enfermedad y posterior fallecimiento del hermano del propietário. Servicio ya restablecido.
La concesión se dió en tercera convocatória, puesto que las dos anteriores quedó desietas, pués no se presentó ni una sola oferta.
Espero haber respondido a sus preguntas.

susanna navarro ha dit...

Jo encantada, de rebre les propostes pel que fa a noms de grups i de tot tipus de idees que ajudin a millorar la qualitat o l’oferta per a tothom, en aquest tema (festa major) o d’altres, de totes maneres, voldria dir que hi han comissions de treball a on es decideixen les coses entre tots.
Espero les teves propostes i ofereixo també aquest mitja, per ser ben rebudes.

Anònim ha dit...

A l'anònim que critica els grups que van venir:

Cada cançó té un missatge, inclòs les versions d'Hotel Cochambre. Una altra cosa és que a tú aquest missatge t'arribi o no. Sobre gustos no hi ha res escrit. Tots els grups es curren les cançons i darrere de cadascuna d'elles hi ha una història per explicar.

Quanta gent gran i no tan gran s'ha enamorat amb els boleros del Moncho?

Quanta gent jove s'ha vist identificada amb les inquietuds que denuncia la Troba a les seves cançons?

La Carrau fa 10 anys que va pels escenaris versionant cançons tadicionals i omplint-les d'un missatge molt nostrat.

Fins i tot darrere d'un tema tecno podem desxifrar l'inconformisme de molts adolescents descontents amb la nostra societat.

Tot i així, sempre estem a temps per abocar una calerada i portar triumfitos d'aquests que els hi fan les cançons i ells només han de fer veure que se les creuen.

Anònim ha dit...

Me gusto Moncho, pero puedo entender que no a todo el mundo le guste.
La Fiesta debe ser para todo el mundo, o sea, para todas las sensibilidades del pueblo.

Anònim ha dit...

Gracias Susana por tu respuesta a mi inquietud.
En cuanto al siguiente mensaje, no se si es que me hice entender mal, o no se si me exprese en forma inadecuada, pero los triunfitos no creo yo tampoco, que lleven ningun mensaje. No se, quizas me equivoco.
Yo no pido triunfitos, ni gastar millones (aunque me consta que con algun grupo se han gastado). Solo pido un poquitin de variedad y que las propuestas sean atractivas para todos, nada mas eso. A mi no me apetecia salir de casa para ver los conciertos. Esa es la verdad, y como yo mucha gente joven con la que he hablado.
Y COMO DIGO SAVE THE MUSIC (salvem la musica) No mas hoteles cochambre, que si quedaron fuera de las clasificatorias para eurovision y fueron unos tales Nash que daban lástima, saquemos conclusiones constructivas juntos.... (Me enrollo muxo no?? Parezco el fantasma)

El año que viene seguro que estare en las comisiones de fiestas, me comprometo a ello.

Anònim ha dit...

Querido fantasmita, una de dos, o detrás de tu nick está la misma susana navarro camuflada o estás totalmente enamorado. Por favor, contéstame, sácame de esta duda que me carcome, no puedo dormir...

rafael ha dit...

Al anonimo que dice que estoy enamorado: Me he quedado perplejo, yo no creia en la gente que dice tener poderes, enhorabuena lo has acertado, te puedes poner un pañuelo a la cabeza, una bola grande de cristal, poner cara de cordero degollado y hechar la buenaventura a la gente..te sacaras una pasta. Mi enemoramiento es muy especial, Susana tiene muchas cosa buenas, tiene por momentos mal genio, pero es muy cariñosa, es tozuda como una mula, pero tiene un corazon de oro, te tira de los pelos si hace falta, pero no es rencorosa.. tiene muchos pros y muchas contras, muchos defectos y muchas virtudes, pero como todo el mundo, ni mas ni menos, por eso es terrenal.. Bueno, una cosa especial si que tiene es muy honesta, sencilla, asequible y quiere a su pueblo, como nadie, hi hacer lo que esta haciendo, en las circustancias que lo hace, personalmente, me hace sentirme orgulloso y quererla.. desde hace un tiempo vengo defendiendola contra vientos y mareas; Ella me a dado un ejemplo suficientemente claro, para hacerme cambiar mi punto de vista, su calidad humana y lo ya expuesto, me hace tener una debilidad especial por ella.
Pero si a lo que te refieres es a otro tipo de enamoramiento, te dire, que desde los 15 años tengo a la misma compañera y mil veces que naciera, mil veces me casaria con ella. besitos

Anònim ha dit...

Nada mas que EL FANTASMA PARA ALCALDE.
O mejor aun, para pregonero de las proximas fiestas.

O mejor, Ciudadano ilustre
El que este de acuerdo que muestre su adhesion a fantasmaforever@eldios.com

Voto a voto lo lograremos....

Anònim ha dit...

Un consell per els que publiquin comentaris en el blog de Francecs Mercade (xisco), poseu els vostres comentaris en els altres blogs perque el Xiscu tant democràtic com es te censura i no publica els comentaris que no li agraden.