dilluns, d’abril 27, 2009

Cèl·lules assassines.

El passat dijous mentre conduïa vaig escoltar en una emissora de radio, la gran noticia.
Pel que vaig arribar sentir, ja estan més a prop del desenvolupament d’una vacuna profilàctica per a vuit tipus de càncer diferents, tots ells relacionats amb la sang.

De moment només experimentada en animals, però amb resultats, jo diria que espectaculars.

És qüestió de temps, poc temps, que els investigadors trobin solucions mediques, pel jo anomenaria “la pandèmia més dura dels darrers segles” si tenim en compte que estadísticament, ens anuncien que una de cada tres persones, patirà al llarg de la seva vida una malaltia d’aquestes característiques.

De vegades ja no es tracta del tipus de vida que portem, ni de l’alimentació, ni de l’exercici, ni ja tan siquiera del tabac, també juga aquí i per desgracia la genètica, ara ja res és tant a l’atzar, possiblement haurem d’afrontar canvis naturals per poder tenir fills sans, possiblement ens els hauran de modificar genèticament, però i què? Tot ho haurem de donar per bo, si volem com diu l’anunci de la coca-cola, que la vida no ens ha sembli tant curta.

Quan em demanaven si jo era creient, de vegades he contestat que ja no. Però en el fons sempre he confiat en la Mare de Deu de Montserrat, en Santa Rosalia i en la Divina Pastora, tot i que la meva plena confiança la tenen ells, els científics i la llum que els portarà a descobrir en un futur (esperem que ben immediat) les solucions que per aquests casos, aquesta vegada crec que només poden ser mèdiques.

Així és que el millor consell que us puc donar és, que aneu quan toqui a cal metge per fer les revisions i a l’església (qui ho necessiti) per viure en Pau, una cossa no substitueix l’altre.

Salut.